שיווק דיגיטלי וקידום אתרים באינטרנט מנצחים כל אמצעי שיווק אחר - The Puzzle
שיווק דיגיטלי וקידום אתרים באינטרנט מנצחים כל ערוץ שיווקי אחר

שיווק דיגיטלי וקידום אתרים באינטרנט מנצחים כל אמצעי שיווק אחר

קיימים בשוק היום מספר מגוון של קידום אתרים וסוגים שונים של קידום, לכל קידום קיים היתרון שלו והאלמנטים של שיווק בהם הוא מתמחה. במאמר זה נמנה את שיטות הקידום הקיימות ואת היתרונות שלהם על פני מדיות שיווקיות ישנות.

  • קידום אתרים ממומן הנקרא PPC (תשלום על פי קליק): למנוע החיפוש גוגל ישנה האופציה של קידום ממומן שהוא גוגל אדוורדס. בשיטת קידום זאת זאת ניתן להציג את האתר הרלוונטי בראש שורת החיפוש בשלוש המקומות הראשונים על פי מילות החיפוש אותן הגדרנו בממשק הפרסום בגוגל אדוורדס. התשלום עבור אותו קידום הוא על פי הקלקה על על המודעה. היתרונות של קידום זה הם המהירות של החשיפה של האתר מול מחפשי השירות בגוגל ועד יתרון מרכזי חשוב שהוא האפשרות בה האתר מוצג במקומות הראשונים במספר ביטויים של חיפוש בגוגל ובנוסף מאפשר שליטה מלאה על תקציב הפרסום כך שלעולם לא תחרוג מתקציב הפרסום החודשי אותו הגדרנו מראש בגוגל.  ניתן גם למקד חשיפה של פלח אוכלוסיה מוגדר מראש , לנטר ולקבל סטטיסטיקה על של הפעילות.
  • קידום אתרים אורגני : הקידום הזה יגרום לכך שהאתר שלך יופיע בעמודים הראשונים אחרי השלוש המקומות הראשונים שאותם מייעד גוגל לקידום ממומן PPC. קידום זה מתבצע על ידי קידום שוטף של חברת קידום על פני חודשים של עבודה באותם ביטויים אותם רצית לקדם במנוע החיפוש של גוגל היתרונות של קידום אתרים שכזה הוא הרלוונטיות מכיוון שהביטויים חייבים להיות רלונטים למוצר אותו אנו מקדמים יתרון נוסף הוא החשיפה מאתרים חיצוניים כמו פרסום מאמרים ובניית קישורים וכדומה. בקידום שכזה יהיו כמה שיותר גורמים חיצונים לאתר אשר יכולים להפנות לאתר אותו אנו מקדמים גם בביטויים שונים מהביטויים אותם אנו מקדמים וכך אנו יוצרים פלח אוכלוסיה גדול יותר שנחשף למוצר אותו אנו מנסים לקדם.
  • קידום אתרים חברתי (קידום של רשתות חברתיות) : קידום חברתי הוא למעשה קידום במדיה חברתית בו אנו יוצרים קשרים אישיים בין המשווק ללקוח הסופי של אותו מוצר קידום זה ניתן לעשות על ידי פרסום תוכן שיווקי במדיה חברתית לפלח אוכלוסיה מוגדר מראש הקידום מתבצע ברשתות חברתיות כגון פייסבוק וכדומה וכך מגיע לקהל חברים או לקוחות פוטנציאלים של אותו מוצר למשל אם הנך משווק מזון אורגני ברשת חברתית הנך פונה לאוכלוסיה שקיימת ברשת החברתית כמו קבוצה של אנשים התומכים באורח חיים בריא וירוק וכך תוכל לייצר תנועת לקוחות משופרת מעודכנת ובעלי אינטרס לקניית המוצר .היתרונות של קידום שכזה הוא שמשווק יוצר למעשה שיווק ממוקד של בעלי אינטרס קנייה באופן ישיר של משווק מול לקוח סופי ישנו יתרון נוסף וזה המשוב שאותה חברה מקבלת עבור מוצריה הוא עכשווי עדכני ומול הלקוחות הסופיים של המוצר כגון צרכנים .היתרון האחרון של כזה סוג של שיווק שהינו זול וקל לעומת סוגים אחרים של שיווק ובכך אפשר ליצור תנועת לקוחות לאתר משופרת ולשפר את הרגלי הצריכה של אותו צרכן.
  • קידום תוכן: ישנן שתי פלטפורמות מצויינות לקידום תוכן ויצירת תנועה לאתר, האחת היא טאבולה והשניה היא אאוטבריין אשר במצעותן ניתן לפרסם כתבות תוכן באתרי תוכן גדולים כגול וואלה ו YNET, גלובס , כלכליסט וכו'. בדומה לפרסום בגוגל אדוורס גם כאן התשלום פועל לפי הקלקה על המודעה ומתוקצב חודשית. היתרון הוא שניתן לחשוף את האתר דרך אתרים גדולים ולנתב אותם לאתר בעזרת תוכן ייחודי ואיכותי.

היתרונות של שיווק דיגיטלי באינטרנט מול אמצעי תקשורת אחרים 

  • היתרון המרכזי של שיווק באינטרנט הוא הזמינות. האינטרנט זמין כמעט בכל מצב כיום של עידן הטלפונים החכמים ועוד יותר בעידן של wifi שקיים כמעט בכל מקום אפשרי.כל אדם היום המחפש מוצר רץ לאינטרנט או כדי לקבל משוב על אותו מוצר שברצונו לקנות או בשביל למצוא את העסקה המשתלמת ביותר עבור אותו מוצר. אנו חיים בעולם שהאינטרנט שולט ברוב חיינו אנו יוצרים קשרים חברתיים רוכשים מוצרים חדשים ולומדים דברים חדשים דרך האינטרנט .
  • יתרון נוסף הקיים באינטרנט לעומת אמצעי תקשורת כמו עיתונים וטלוויזיה כיום הוא הנכונות לקנות של הצרכן כיום כאשר צרכן רוצה לרכוש מוצר דבר ראשון שהוא הוא עושה זה רץ לאינטרנט לקבל משוב ודעות ורק לאחר מכן מתייעץ עם הקרובים אליו על מנת לקבל משוב מיידי אובייקטיבי לפני שהוא שומע מצרכנים הקרובים אליו ולכן הנכונות של צרכן לרכוש מוצר באינטרנט היא יותר גדולה לעומת זה שהוא קורא עיתון וכדרך אגב מגיע אל מוצר כזה או אחר אשר מעניין אותו ברכישה קנייה שכזאת כמו בעיתונים ובטלוויזיה נקראת כיום אצל משווקי מוצר "קנייה של כדרך אגב" לקנייה שכזאת ישנו הכוח של שהוא מאין עוצמת בילוי כמו ללכת לקניון ולהתרשם מן מוצרים אך הנכונות לרכוש הנה פחותה.

אנחנו בשנת 2018 וכל עסק שרוצה להתמודד עם התחרות ולבלוט מעל המתחרים שלו חייב להשתמש בשירותי קידום, בין אם זה בפרסום, קידום אורגני או קידום תוכן בתשלום, ההשקעה בשיווק דיגיטלי משתלמת וכדאית הרבה יותר מכל ערוץ או אמצעי שיווק אחר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *